روند بازی در سال 2021
               

نویسنده :ابوالفضل تقی خانی
جمعه ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱


تصویر : fortumo.com

 

صنعت بازی یکی از معدود صنایعی است که در طی سال 2020 و بیماری همه گیر ویروس کرونا رونق یافته است.

 

محصور بودن و گیر افتادن افراد در هر سنی برای سرگرمی به بازی روی می آورند. و هیچ رازی نیست که صنعت بازی های ویدیویی از سال گذشته به عنوان بزرگترین پولساز در سرگرمی بهتر از فیلم ها و ورزش عمل کرد.

 

در حالی که همه ما شاهد موفقیت بازی در سال 2020 بودیم ، این روندهایی است که شاهد انفجار در صنعت بازی برای سال 2021 هستیم.

 

جریان های درآمد
صنعت بازی طی چند ماه گذشته رشد چشمگیر بالایی از درآمد داشته است که احتمالاً حتی پس از پایان همه گیری نیز ادامه خواهد داشت.

 

در حالی که در طی سال 2021 سطح رشد در آینده منعکس نخواهد شد ، اما به دلیل انتشار کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X ، درآمد همچنان به دست می آید - هر دو در اواسط ماه نوامبر در دسترس قرار گرفتند.

 

هفت سال است که کنسول های جدید PlayStation یا Xbox منتشر نشده اند. جدیدترین کنسول های بازی نسل بعدی آنها به دلیل تقاضای زیاد براساس ظاهر و حس آنها به سرعت به فروش رسید.

 

بازی های مبتنی بر ابر
در کل صنعت سرگرمی ، موفقیت سرگرمی مبتنی بر ابر را شاهد بوده ایم ، به ویژه در همه گیر شدن کرونا.

 

Netflix در ابتدای سال 2020 25 میلیون مشترک جدید به دست آورد که تقریباً به همان اندازه است که در کل سال 2019 به دست آوردند.

 

بازی های مبتنی بر ابر نیز نتایج مشابهی را مشاهده می کنند. در حالی که کنسول های جدید Xbox و PlayStation موفقیت آمیز بوده اند ، فروش بازی از سرویس های آنلاین مانند آمازون و گوگل بیش از فروش بازی های فیزیکی بوده است.

 

در سال 2020 ، بازیکنان بازی هایی را انتخاب کردند که می توانند مستقیماً بارگیری کنند. این فقط در حالی ادامه دارد که قفلها به سال 2021 منتقل می شوند ، خصوصاً از آنجایی که گیمرها اکنون به جای خرید در فروشگاه ، امکان بارگیری مستقیم در خانه را دارند.

 

اینترنت 5G
گسترش شبکه 5G تأثیر بسزایی در صنعت بازی دارد و این تنها درصورت ادامه فعالیت 5G ادامه خواهد یافت.

 

مردم همیشه از مدت زمانی که برای بارگیری یک بازی طول می کشد رضایت ندارند. با 5G ، اکنون بازی ها 10 برابر سریعتر از شبکه 4G بارگیری می شوند.

 

به ویژه اینکه کاربران توانایی بارگیری در هر زمان و هر مکان را دارند ، بازی های موبایل به ویژه رشد می کنند.

 

تنوع
برای بیشتر بازی ها ، این یک زمینه مردسالار بوده است ، از کسانی که در این صنعت کار می کنند تا کسانی که تصمیم می گیرند شرکت کنند و بازی کنند.

 

با این وجود ، طی چند سال گذشته ، زنان درگیر شدن در بازی ها به عنوان توسعه دهنده و بازیکن افزایش یافته اند. در واقع ، زنان اکنون نیمی از جمعیت بازی ها را تشکیل می دهند.

 

اکنون بازی ها دارای امتیازات برتر زن هستند و بازیکنان می گویند که بازی های فراگیرتر با بازیگران متنوع می خواهند.

 

این فقط آغاز تأثیراتی است که از COVID-19 خواهیم دید.

 

هرچه سال پیش می رود ، پیش بینی می کنیم صنعت بازی به لطف این روندها روند صعودی خود را ادامه دهد.

 

منبع : transperfect